Instalacja, aktywacja i korzystanie z podpisu elektronicznego
Certum Mini / Certum Standard
Oprogramowanie do pobrania
Aby podpisywać dokumenty na komputerze pobierz pakiet oprogramowania proCertum SmartSign (dla rozwiązania na USB wymagany jest tylko moduł ProCertum SmartSign).
Przejdź do strony pobierania oprogramowania → https://pomoc.certum.pl/pl/oprogramowanie/procertum-smartsign/
Dane do logowanie na komputerze
Twoim loginem jest główny adres mailowy podany we wniosku.
Pamiętaj!
Podpis Certum Mini/Certum Standard można stosować na dowolnej liczbie urządzeń, np. instalując program ProCertum SmartSign
Podczas aktywacji koniecznie zapisz sobie, tylko w wiadomym dla Ciebie miejscu, kod PIN i kod PUK (najważniejszy kod) oraz zachowaj mail informujący o wystawieniu certyfikatu z Certum PCC.
Kod PIN służy do podpisywania plików. Trzykrotne nieprawidłowe wprowadzenie kodu PIN blokuje możliwość składania podpisu.
W takiej sytuacji możliwe jest jedynie wykorzystanie procedury odzyskiwania/resetu PINu za pomocą nadanego podczas instalacji kodu PUK – dlatego jest on tak ważny!
Jak podpisywać dokumenty na komputerze?
- Po wgraniu i uruchomieniu certyfikatu i wsunięciu „Pendrive USB” do gniazda USB możemy korzystać z certyfikatu na komputerze.
- Podpisujemy w dedykowanym oprogramowaniu ProCertum SmartSign (zielona ikona aplikacji).
Sprawdź instrukcję wideo (od wskazanego momentu) → https://youtu.be/lmxmQv_ghvw?t=22
lub w Adobe Acrobat Reader/DC
Sprawdź instrukcję wideo → https://youtu.be/Xz624rPxsvI?t=46 (od zaznaczonego momentu).
Jak zweryfikować czy dokument został podpisany? (weryfikacja podpisu elektronicznego)
Instrukcja weryfikacji podpisanego dokumentu w programie proCertum SmartSign → https://www.youtube.com/watch?v=tOF0mCRMCmI
Podpis pliku PDF można również zweryfikować w panelu podpisu w Adobe Acrobat Reader.
Dodatkowe informacje
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie sprawdź na stronie https://pomoc.certum.pl/pl/podpis-elektroniczny/ lub skontaktuj się z nami e-mailowo: biuro@wlasnypodpis.pl