Instalacja, aktywacja i korzystanie z podpisu elektronicznego SimplySign
Aktywacja i instalacja certyfikatu SimplySign
Pamiętaj!
Podczas aktywacji koniecznie zapisz sobie, tylko w wiadomym dla Ciebie miejscu, kod PIN i kod PUK (najważniejszy kod). Więcej szczegółów, w końcowej części opracowania -> „resetowanie kodu PIN za pomocą kodu PUK”.
Więcej informacji na temat instalacji certyfikatu znajdziesz na stronie → https://pomoc.certum.pl/pl/simplysign-instalacja-certyfikatu/
Szczegóły instalacji certyfikatu znajdziesz również w materiale wideo → https://www.youtube.com/embed/57RMWDbuM_0
Oprogramowanie do pobrania
Aplikacja dostępna jest do pobrania:
– w AppStore (dla telefonów z systemem iOS – nazwa aplikacji “Certum SimplySign”),
– w Google Play (dla telefonów z systemem Android – nazwa aplikacji “SimplySign”).
Aplikację możesz pobrać również na stronie: https://pomoc.certum.pl/pl/oprogramowanie/
Aby podpisywać dokumenty na komputerze pobierz pakiet oprogramowania proCertum SmartSign wraz z SimplySign Desktop.
Przejdź do strony pobierania oprogramowania → https://pomoc.certum.pl/pl/oprogramowanie/procertum-smartsign/
Dane do logowanie na komputerze
Twoim loginem jest główny adres mailowy podany we wniosku.
Twoim „hasłem” logowania jest, w danej chwili aktywny, wygenerowany kod TOKEN w aplikacji SimplySign na Smartfonie (opcja na samym dole ekranu aplikacji – Generuj Token).
Dane do logowania na smartfonie
Aby zalogować się do aplikacji SimplySign na smartfonie należy wpisać główny adres e-mail podawany przy składaniu wniosku o wydanie certyfikatu (adres jest przypisany do konta SimplySign).
Jak podpisywać dokumenty na komputerze?
- Uruchom aplikację SimplySign Desktop (błękitna ikona) na komputerze.
- Po uruchomieniu okna logowania z certyfikatem w chmurze:
– w Windows wystarczy kliknąć na ikonę SimplySign Desktop dwa razy aby otworzyć okno logowania,
– w MacOs najpierw uruchamiamy aplikację SimplySign Desktop, uruchomiona aplikacja powinna pojawić się w pasku uruchomionych programów (szary monitor z czerwonym X w okręgu), a następnie klikamy na tę ikonę i wybieramy „Połącz z chmurą” -> powinno pojawić się okno logowania.
- Jako login wpisujemy adres mailowy podany we wniosku (na ten adres przyszło powiadomienie o wystawieniu certyfikatu).
- Jako hasło (w polu „wprowadź token„) wpisujemy, wygenerowany w danej chwili, token w uruchomionej wcześniej aplikacji SimplySign na telefonie i klikamy „Zaloguj”.
Po zalogowaniu można korzystać z certyfikatu na komputerze.
Dokumenty podpisujemy w dedykowanym oprogramowaniu ProCertum SmartSign (zielona ikona aplikacji).
Sprawdź instrukcję wideo → https://www.youtube.com/watch?v=lmxmQv_ghvw
lub w Adobe Acrobat Reader/DC
Sprawdź instrukcję wideo → https://youtu.be/Xz624rPxsvI?t=46
Jak podpisywać dokumenty na smartfonie?
- Uruchom aplikację SimplySign na swoim smartfonie.
- Naciśnij przycisk na dole aplikacji “Zaloguj się i podpisuj”.
- Po wprowadzeniu danych logowania pojawi się okno “Moje dokumenty”. W zakładce “Do podpisu” naciskamy ikonę niebieskiego plusa na środku ekranu.
- Wybieramy dokument, który chcemy podpisać i kilkamy na dole po lewej stronie, niebieski przycisk, “Podpisz.
- Wpisujemy swój PIN do karty i klikamy “Podpisz dokument”.
- Wyświetli się okno potwierdzające podpisanie dokumenty. Teraz możesz go przesłać dalej lub wybrać kolejny dokument do podpisania.
Jak zweryfikować czy dokument został podpisany? (weryfikacja podpisu elektronicznego)
Podpis pliku PDF można również zweryfikować w panelu podpisu w Adobe Acrobat Reader.
Blokada podpisu! / Przywracanie / resetowanie kodu PIN za pomocą kodu PUK
Uwaga!
Trzykrotne nieprawidłowe wprowadzenie kodu PIN blokuje możliwość składania podpisu.
W takiej sytuacji możliwe jest jedynie wykorzystanie procedury odzyskiwania/reset’u kodu PIN za pomocą, nadanego podczas instalacji certyfikatu kodu PUK – dlatego jest on tak ważny do zapisania podczas instalacji certyfikatu!
W celu odblokowania możliwości korzytania z podpisu należy przeprowadzić procedurę RESETu kodu PIN, w oparciu o zapisany kod PUK.
W tym celu należy:
- Przygotować swój identyfikator/login (główny adres mailowy).
- Uruchomić aplikację SimplySign na komórce z funkcją -> Generuj Token, z której konieczne będzie przepisanie jednorazowego kodu autoryzacyjnego (Token) wymaganego do logowania na poniżej wskazanej stronie.
- Przejść do Systemu Certum -> Logowanie do Systemu Certum i zalogować się Loginem i Tokenem.
Dodatkowe informacje
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie sprawdź na stronie https://pomoc.certum.pl/pl/podpis-elektroniczny/ lub skontaktuj się z nami e-mailowo: biuro@wlasnypodpis.pl