Instalacja, aktywacja i korzystanie z podpisu elektronicznego SimplySign

Po pozytywnym przejściu procesu weryfikacji tożsamości od Certum PCC otrzymasz wiadomość e-mail z informacją o wydaniu certyfikatu. W tej wiadomości znajdziesz niezbędne wskazówki dotyczące instalacji certyfikatu i uruchomienia podpisu.

Pamiętaj!

Podczas aktywacji koniecznie zapisz sobie, tylko w wiadomym dla Ciebie miejscu, kod PIN i kod PUK (najważniejszy kod). Więcej szczegółów, w końcowej części opracowania -> „resetowanie kodu PIN za pomocą kodu PUK”.

Więcej informacji na temat instalacji certyfikatu znajdziesz na stronie → https://pomoc.certum.pl/pl/simplysign-instalacja-certyfikatu/

Szczegóły instalacji certyfikatu znajdziesz również w materiale wideo → https://www.youtube.com/embed/57RMWDbuM_0

Aby aktywować certyfikat i podpisywać dokumenty na smartfonie lub tablecie konieczne jest posiadanie aplikacji mobilnej SimplySign.

Aplikacja dostępna jest do pobrania:

– w AppStore (dla telefonów z systemem iOS – nazwa aplikacji “Certum SimplySign”),

– w Google Play (dla telefonów z systemem Android  – nazwa aplikacji “SimplySign”).

Aplikację możesz pobrać również na stronie: https://pomoc.certum.pl/pl/oprogramowanie/

Aby podpisywać dokumenty na komputerze pobierz pakiet oprogramowania proCertum SmartSign wraz z SimplySign Desktop.

Przejdź do strony pobierania oprogramowania → https://pomoc.certum.pl/pl/oprogramowanie/procertum-smartsign/

Twoim loginem jest główny adres mailowy podany we wniosku.

Twoim „hasłem” logowania jest, w danej chwili aktywny, wygenerowany kod TOKEN w aplikacji SimplySign na Smartfonie (opcja na samym dole ekranu aplikacji – Generuj Token).

Aby zalogować się do aplikacji SimplySign na smartfonie należy wpisać główny adres e-mail podawany przy składaniu wniosku o wydanie certyfikatu (adres jest przypisany do konta SimplySign).

  1. Uruchom aplikację  SimplySign Desktop (błękitna ikona) na komputerze.
  2. Po uruchomieniu okna logowania z certyfikatem w chmurze:

– w Windows wystarczy kliknąć na ikonę SimplySign Desktop dwa razy aby otworzyć okno logowania,

– w MacOs najpierw uruchamiamy aplikację SimplySign Desktop, uruchomiona aplikacja powinna pojawić się w pasku uruchomionych programów (szary monitor z czerwonym X w okręgu), a następnie klikamy na tę ikonę i wybieramy „Połącz z chmurą” -> powinno pojawić się okno logowania.

  1. Jako login wpisujemy adres mailowy podany we wniosku (na ten adres przyszło powiadomienie o wystawieniu certyfikatu).
  2. Jako hasło (w polu „wprowadź token„) wpisujemy, wygenerowany w danej chwili, token w uruchomionej wcześniej aplikacji SimplySign na telefonie i klikamy „Zaloguj”.

Po zalogowaniu można korzystać z certyfikatu na komputerze.

Dokumenty podpisujemy w dedykowanym oprogramowaniu ProCertum SmartSign (zielona ikona aplikacji).

Sprawdź instrukcję wideo → https://www.youtube.com/watch?v=lmxmQv_ghvw

lub w Adobe Acrobat Reader/DC

Sprawdź instrukcję wideo → https://youtu.be/Xz624rPxsvI?t=46

    1. Uruchom aplikację SimplySign na swoim smartfonie.
    2. Naciśnij przycisk na dole aplikacji “Zaloguj się i podpisuj”.
    3. Po wprowadzeniu danych logowania pojawi się okno “Moje dokumenty”. W zakładce “Do podpisu” naciskamy ikonę niebieskiego plusa na środku ekranu.
    4. Wybieramy dokument, który chcemy podpisać i kilkamy na dole po lewej stronie, niebieski przycisk, “Podpisz.
    5. Wpisujemy swój PIN do karty i klikamy “Podpisz dokument”.
    6. Wyświetli się okno potwierdzające podpisanie dokumenty. Teraz możesz go przesłać dalej lub wybrać kolejny dokument do podpisania.
Instrukcja weryfikacji podpisanego dokumentu usługą SimplySign w programie proCertum SmartSign → https://www.youtube.com/watch?v=tOF0mCRMCmI 

Podpis pliku PDF można również zweryfikować w panelu podpisu w Adobe Acrobat Reader.

Uwaga!

Trzykrotne nieprawidłowe wprowadzenie kodu PIN blokuje możliwość składania podpisu.

W takiej sytuacji możliwe jest jedynie wykorzystanie procedury odzyskiwania/reset’u kodu PIN za pomocą, nadanego podczas instalacji certyfikatu kodu PUK – dlatego jest on tak ważny do zapisania podczas instalacji certyfikatu!

W celu odblokowania możliwości korzytania z podpisu należy przeprowadzić procedurę RESETu kodu PIN, w oparciu o zapisany kod PUK.

W tym celu należy:

  1. Przygotować swój identyfikator/login (główny adres mailowy).
  2. Uruchomić aplikację SimplySign na komórce z funkcją -> Generuj Token, z której konieczne będzie przepisanie jednorazowego kodu autoryzacyjnego (Token) wymaganego do logowania na poniżej wskazanej stronie.
  3. Przejść do Systemu Certum -> Logowanie do Systemu Certum i zalogować się Loginem i Tokenem.

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie sprawdź na stronie https://pomoc.certum.pl/pl/podpis-elektroniczny/ lub skontaktuj się z nami e-mailowo: biuro@wlasnypodpis.pl

Cześć!
Miło Cię widzieć
🙂

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać ciekawe treści i praktyczne wskazówki związane z zastosowaniem podpisów elektronicznych i nie tylko.

Nie wysyłamy spamu! Przeczytaj naszą politykę prywatności po więcej informacji. W każdej chwili możesz zrezygnować. Pamiętaj, aby potwierdzić swój zapis klikając przycisk w otrzymanym e-mailu (wiadomość może trafić do folderu SPAM lub oferty).

Koszyk